حضورگرجستان در جشنواره فیلم شانگهای

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای (SIFF) 14 تا 23 ژوئن برگزار شد. این مهم ترین رویداد سینمایی در آسیا است که در چارچوب آن در تاریخ 16 تا 18 ژوئن بازار بین المللی فیلم برگزار می شود. در این بازار فیلم، مرکز ملی سینمای گرجستان با حمایت وزارت فرهنگ و ورزش برای اولین بار غرفه گرجستان با غنی ترین میراث سینمای و فیلم های مدرن ، گرجستان را به عنوان کشور مهمی برای فیلم سازی معرفی کرد.

حضورگرجستان در بیست و ششمین جشنواره فیلم شانگهای 

در جریان جشنواره فیلم، پااتا کالاندادزه، سفیر فوق العاده و تام الاختیار گرجستان در جمهوری خلق چین از غرفه گرجستان بازدید کرد. سفیر در دیدار با هیئت گرجستانی به ریاست کوبا خوبونایا، معاون وزیر فرهنگ و ورزش، به اهمیت بازارفیلم شانگهای و به طور کلی رشد سریع بازار چین برای محصولات گرجی اشاره نمود.

حضورگرجستان در بیست و ششمین جشنواره فیلم شانگهای

به منظور معرفی سینمای گرجستان، کارگردانان و تهیه کنندگان عضو هیئت در جلسات متعددی شرکت کردند، با نمایندگان شرکت های مختلف تولید آشنا شدند و مذاکراتی را برای ایجاد تولیدات مشترک و توسعه تولید فیلم گرجستان انجام دادند.

نمایندگان هیئت گرجی با موسس و مدیر کل Beijing Goobird Technology San Bing ، موضوع قرار دادن فیلم‌های کوتاه گرجی در پلتفرم استریم Hi-Video و خرید فیلم‌های بلند را بررسی کردند. در این گفت و گو به ارائه فیلم های گرجی در جشنواره فیلم این شرکت نیز پرداخته شد.

مدیر فروش بین المللی Lianray Pictures، رن تیان یو، با کارگردانان گرجی و نمایندگان مرکز سینما دیدار نمود و تمایل خود را برای توزیع فیلم های گرجی در چین و خرید فیلم های بلند ابراز کرد.

همچنین جلسه ای با تهیه‌کننده شرکت سازنده محتوا و خلاق کره جنوبی Moo am برگزار شد. نماینده این شرکت نا بییوننگجو تمایل برای ایجاد محصول مشترک و ایجاد اقتباس های گرجی از فیلمنامه های کره ای و همچنین معرفی "نمایش های واقعی" کره ای در گرجستان ابراز کرد.

جلسه جالبی در غرفه گرجستان با شرکای شرکت حقوقی هایلند  "میشل لیو" و "وی هی" که علاقه مند به فیلمبرداری در گرجستان، ایجاد تولیدات مشترک و خرید فیلم های مدرن گرجی هستند، برگزار شد.

برایس چن، برنامه نویس جشنواره فیلم Xiamen طی جلسه کاری از مرکز ملی سینمای گرجستان برای شرکت و همکاری در جشنواره دعوت کرد.

در چارچوب بازار فیلم، نمایندگان هیئت گرجی در دیدار با مدیر مرکز دولتی فیلم قرقیزستان، تالانت بیک تولوبکوف، موضوع ارائه فیلم های مدرن گرجی در قرقیزستان را بررسی کردند.  مدیر مرکز فیلم قرقیزستان همچنین تمایل خود را برای ایجاد تولیدات مشترک ابراز نمود.

چاندرا جام، موسس و مدیر کل شرکت هندی Mountain River Films با هئیت گرجی در مورد واردات فیلم های گرجی به هند، تامین مالی پروژه های گرجی توسط بنیاد سینمای هند و ارائه فیلم های گرجی در جشنواره های هندی صحبت نمود.

یک دیدار با کیوکو دان، تهیه کننده ژاپنی نیز برگزار شد که در گفتگو با وی به روابط گرجستان و ژاپن در حوزه صنعت سینما، پخش فیلم های گرجی و برگزاری جشنواره فیلم گرجی در ژاپن پرداخته شد.

مرکز دولتی فیلم اندونزی به نمایش جشنواره ای و تجاری فیلم های گرجی در کشور خود علاقه مند شد و در مورد امکان ایجاد تولیدات مشترک نیز گفتگو کرد.

هئیت گرجی نشست جالبی با نماینده Shangha Film Group آنیو وانگ برگزار کرد که در مورد ساخت انیمیشن های مشترک گرجی-چینی گفتگو نمودند.

ملاقات با نمایندگان حوزه سینمای خارجی برای تقویت روابط بین المللی فیلمسازان گرجی و موفقیت پروژه های فعلی یا آتی آنها مهم است. تقویت روابط ها موجود و ایجاد روابط جدید، به مرکز ملی سینمای گرجستان فرصت می دهد تا با پروژه های خلاقانه یا آینده خود بازار آسیا را که در دهه اخیر محبوبیت خاصی پیدا کرده است، مورد توجه قرار دهد و در نتیجه باعث ارتقای سینمای گرجستان شود.

جشنواره بین المللی فیلم شانگهای (SIFF) بزرگترین جشنواره فیلم در آسیا است. این جشنواره در اکتبر 1993 تأسیس شد و تنها جشنواره چینی است که توسط فدراسیون بین المللی انجمن های تهیه کنندگان فیلم (FIAPF) تأیید شده است. FIAPF مسئول برگزاری جشنواره های بین المللی فیلم از جمله مهم ترین جشنواره های جهان است.

جهت اطلاع: انجمن ها و شرکت های سینمای از 64 کشور جهان در بازار بین المللی فیلم شانگهای امسال حضور داشتند. در مقایسه با سال 2023، نمایندگی کشورهای غربی از جمله قاره آمریکای جنوبی افزایش یافته است.

https://www.facebook.com/watch/?v=2802478763242959&rdid=ARDogy4VLzuCxVZL

کد خبر 20499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =